Aparentemente Joy-Con Drift é um problema geral

Kotaku:

Recently I’ve been doing nothing but playing the upcoming Switch game Fire Emblem: Three Houses, to finish the game in time for my upcoming review. I, too, have started noticing something funny about my Joy-Con. When I was in the combat screen, where the stick on the right Joy-Con controls the overhead angle of the camera, the camera angle would slowly drift until it was directly overhead. In the school phase of the game, the camera would do the same thing, drifting away from the optimal position unless I kept my thumb on it.

I thought it was just me. Then four other Kotaku staffers mentioned that they’ve also been having problems with Joy-Con drift. That’s about a quarter of us.

O Joy-Con que veio com o meu Switch começou a apresentar esse problema com uns dois ou três meses de uso (o par adicional que eu comprei ainda não começou a dar problemas, mas eu não joguei tanto com eles pra observar).

Eu achava que era só eu, que eu tinha comprado um Switch que sobrou da leva de lnaçamento (eu esperei até agosto porque a Nintendo é líder em lançar uma primeira leva de hardware com problemas — a tampa da entrada dos controles do GameCube no meu Wii nunca fechou), mas pelo visto isso é um problema geral. Fico mais tranquilo que não é mal uso, mas tá aí mais um problema de design do Switch que só vai ser resolvido em uma revisão de hardware, e vai custar pra resolver.